Reklamacije, povraćaj sredstava i odustajanje od ugovora

Postupak rešavanja reklamacije sprovodi se na osnovu odredbi Zakona o zaštiti potrošača (“Sl.Glasnik RS” br. 62/2014) kao i odredbi Zakona o trgovini (“Sl.Glasnik RS” br. 53/10, 10/2013).

Na zamenu neispravnih proizvoda imate pravo ako je na proizvodu jasno vidljivo da greška nije nastala nepravilnim korišćenjem već da je došlo do greške u proizvodnji, pakovanju ili transportu.

Reklamacije se mogu podneti isključivo u slučaju kada je – isporučeni proizvod oštećen, nekompletan ili ne odgovara specifikaciji narudžbine.


Reklamacije slati na email adresu glorysmile.serbia@gmail.com. Nakon što primimo Vašu reklamaciju ona će biti razmotrena u roku od deset radnih dana od podnošenja reklamacije, a kupac će biti obavešten o ishodu reklamacionog procesa.

Prilikom preuzimanja pošiljke molimo Vas da u prisustvu kurira proverite svoj paket. Ukoliko na njemu ima vidljivih oštećenja (oštećena ambalaža, iscurela tečnost, ugnječenje i sl.) paket ne bi trebalo da preuzmete. U ovom slučaju molimo Vas da nas kontaktirate na glorysmile.serbia@gmail.com. U najkraćem mogućem roku obavestićemo Vas o daljem postupanju.

Potrošač može da ostvari svoja prava po osnovu saobraznosti u roku od 2 godine.

Validni su sledeći rokovi :

• 8 dana – rok u kome prodavac mora da odgovori na reklamaciju

• 15 dana – rok za rešavanje reklamacije 
* Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača na odgovor prodavca. Potrošač je dužan da se
izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca.
Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom prodavca ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.
4) Kada prodavac odbije reklamaciju : • dužan je da pruži odgovarajuće obaveštenje potrošaču u slučaju odbijanja reklamacije

* dužan je da potrošača sveobuhvatno obavesti o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem, kao i o nadležnim telima za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova

5) Kupac za kupljeni proizvod dobija garanciju i ako se reklamacija izjavljuje
nakon proteka 2 godine od dana kupovine, potrošač je dužan da reklamaciju izjavi davaocu garancije.
6) Prodavac je dužan da vodi evidenciju primljenih reklamacija i da je čuva najmanje dve godine od
dana podnošenja reklamacija potrošača. Prodavac je dužan da potrošaču bez odlaganja izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija. 

SMART CART kao prodavac je dužan da potrošačima bez odlaganja izda pisanu potvrdu elektronskim putem i potvrdi prijem reklamacije, odnosno
saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.

Potrošač može na bilo koji način posredsvom bilo koje kuriske služe da pošalje robu trgovcu ili je lično donese u poslovne prostorije na adresi Đorđa Rajkovića 29, Novi Sad.

OBRAZAC REKLAMACIJE MOŽETE PREUZETI KLIKOM NA LINK ISPOD:

OBRAZAC REKLAMACIJE

ODUSTANAK OD UGOVORA

Predugovorno obaveštavanje potrošača vrši se tako što su kupcu pre plaćanja objašnjeni uslovi kupovine kao i prikaz specifikacija celokupne porudžbine.

Po aktuelnom Zakonu o zaštiti potrošača, član 27, potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana. Pravo na odustanak potrošač ostvaruje popunjavanjem Obrasca za odustanak i slanjem popunjenog obrasca trgovcu u roku
od 14 dana od dana prijema robe koji se utvrđuje uvidom u tovarni broj kurirske službe City Express. U slučaju odustanka potrošač snosi samo troškove povraćaja robe.
Email adresa je glorysmile.serbia@gmail.com

OBRAZAC I PRAVILNIK O ODUSTANKU UGOVORA NA DALJINU

U postupku reklamacija potrosac izdaje reklamaciju lično u objektu licu koje je zaduzeno za reklamaciju pozivom na broj, slanjem mejla uz obavezu potrošača da priloži račun ili bilo koji dokaz o kupovini i uz preporuku sačuvanu ambalažu.

Nakon izjavljene reklamacije potrošač dobija pisanu potvrdu o prijemu reklamacije ili će elektronskim putem potrošač biti obavešten o prijemu reklamacije odnosno biće mu saopšten broj pod kojim je ista zavedena u knjizi evidencije primljenim reklamacijama. Potrošač će u roku od 8 dana od prijema reklamacije pisanim ili elektronskim putem biti obavešten o ishodu reklamacije.

Ukoliko potrošač nije zadovoljan načinom završetka reklamacije ima pravo da pokrene spor vansudkim putem u kome prodavac mora učestvovati.

Smart Cart posluje kao prodavac robe po šifri delatnosti 4791-trgovina na malo putem interneta

Svi ugovori sklopljeni od strane Smart Cart-a sa fizičkim licima imaju pravno dejstvo ugovora na daljinu

Smart Cart na svom sajtu glorysmile.rs je postavio obrazac odustanka od ugovora na daljinu

Prilikom isporuke robe- Smart Cart dostavlja kupcu fiskalni račun u štampanom ili elektronskom obliku ako je kupac ostavio email adresu, na sledećem linku se nalazi pravilnik i izjava o odustanku od ugovora na daljinu koji potrošač popunjava i putem sajta ili pošte dostavlja Smart Cart-u na adresu glorysmile.serbia@gmail.com ili na adresu Đorđa Rajkovića 29 21000 Novi Sad.

Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).

Smart Cart je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata na isti način koje je primio od potrošača,  najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak

Smart Cart može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća

Potrošač snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ako nije prethodno obavestio potrošača da je potrošač u obavezi da ih plati.

Smart Cart besplatno isporučuje robu na taritoriji republike Srbije za iznose iznad 2600 dinara te ne može ponuditi da snosi troškove povrata robe kod odustanka od ugovora na daljinu

Smart Cart obaveštava potrošače  da svi troškovi nastali povratom robe  kod odustanka ugovora na daljinu padaju na teret potošača

Povrat robe kod odustanka od ugovora na daljinu dastaviti na adrsu sa obrasca

Protekom roka iz člana 29. ovog zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.

U prilogu članovi zakona o zaštiti potrošača u integralnoj verziji preuzeti iz zakona o zaštiti potrošača

Pravo potrošača na odustanak od ugovora

Član 28

Potrošač ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija u roku od 14 dana, bez navođenja razloga i dodatnih troškova, osim troškova iz čl. 34. i 35. ovog zakona (u daljem tekstu: odustanak od ugovora).

Potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora izjavom koju može dati na posebnom obrascu za odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno izvan poslovnih prostorija ili na drugi nedvosmislen način (u daljem tekstu: obrazac za odustanak).

Izjava o odustanku od ugovora kod ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija smatra se blagovremenom ukoliko je poslata trgovcu u roku iz stava 1. ovog člana.

Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je poslata trgovcu.

Ako trgovac omogući potrošaču da elektronski popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o prijemu obrasca bez odlaganja obavesti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisa.

Protekom roka iz člana 29. ovog zakona prestaje pravo potrošača na odustanak od ugovora.

Teret dokazivanja da je postupio u skladu sa odredbama st. 1.-5. ovog člana, radi ostvarivanja prava na odustanak od ugovora, je na potrošaču.

Oblik i sadržinu obrasca za odustanak propisuje ministar nadležan za poslove zaštite potrošača (u daljem tekstu: Ministar).

Računanje rokova za odustanak potrošača od ugovora

Član 29

Kod ugovora o pružanju usluga, rok od 14 dana računa se od trenutka zaključenja ugovora između potrošača i trgovca.

Kod ugovora o prodaji robe, rok od 14 dana računa se od trenutka kada roba dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.

Kada potrošač jednom porudžbenicom naruči više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada poslednja vrsta naručene robe dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.

Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada je poslednja pošiljka ili deo, dospeo u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.

Kada je zaključen ugovor na neodređeno vreme sa periodičnim isporukama robe, rok od 14 dana počinje da teče kada prva pošiljka robe dospe u državinu potrošača, odnosno trećeg lica koje je odredio potrošač, a koje nije prevoznik.

Ako trgovac ne preda potrošaču obaveštenje iz člana 27. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 30. stav 1. ovog zakona i člana 31. stav 2. ovog zakona, potrošač može odustati od ugovora u roku od 12 meseci od dana isteka roka za odustanak od ugovora.

Ako trgovac nije predao potrošaču obaveštenje iz člana 27. stav 1. tačka 4) ovog zakona, na način iz člana 30. stav 1. ovog zakona i člana 31. stav 2. ovog zakona, pa to učini u roku od 12 meseci od dana zaključenja ugovora, rok od 14 dana počinje da teče kada potrošač dobije obrazac za odustanak.

Rok iz st. 1. do 7. ovog člana ističe protekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Kod ugovora o pružanju finansijskih usluga na daljinu, rok iz stava 1. ovog člana računa se od trenutka zaključenja ugovora, odnosno od trenutka obaveštavanja potrošača o sadržini

ugovora ako je to obaveštenje primio nakon što je ugovor zaključen i završava se istekom poslednjeg časa poslednjeg dana roka.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kod ugovora o osiguranju života na daljinu, potrošač ima pravo da bez navođenja razloga u roku od 30 dana zaključenja odustane od ugovora.

Obaveze trgovca u slučaju odustanka od ugovora

Član 34

Trgovac je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

Trgovac vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja koja je potrošač koristio u prvobitnoj transakciji, osim ako se potrošač nije izričito saglasio sa korišćenjem drugog sredstva plaćanja i pod uslovom da potrošač zbog takvog povraćaja ne snosi nikakve troškove. Izuzetno od stava 1. ovog člana, trgovac nije dužan da izvrši povraćaj dodatnih troškova koji su posledica izričitog zahteva potrošača za dostavu koja odstupa od najjeftinije uobičajene dostave koju je ponudio trgovac.

Trgovac može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu.

Trgovac o sopstvenom trošku preuzima robu koja je bila isporučena potrošaču u njegovom domu u momentu zaključenja ugovora izvan poslovnih prostorija ako roba po svojoj prirodi ne može da se vrati na uobičajen način preko poštanskog operatora.

Obaveze potrošača u slučaju odustanka od ugovora

Član 35

Potrošač je dužan da vrati robu trgovcu ili licu ovlašćenom od strane trgovca, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.

Smatraće se da je roba vraćena u roku ako je potrošač poslao robu pre isteka roka od 14 dana iz stava 1. ovog člana.

Potrošač snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ako nije prethodno obavestio potrošača da je potrošač u obavezi da ih plati.

Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

Potrošač neće biti odgovoran za umanjenu vrednost robe u slučaju kada mu trgovac nije dostavio obaveštenje o pravu na odustanak od ugovora u skladu sa članom 27. stav 1. tačka 4) ovog zakona.

Kada potrošač ostvaruje pravo na odustanak od ugovora nakon što je dostavio zahtev u skladu sa članom 30. stav 4. ili članom 31. stav 8. ovog zakona, dužan je da plati trgovcu iznos koji je srazmeran sa izvršenim uslugama do momenta kada je potrošač obavestio trgovca o ostvarivanju prava na odustanak od ugovora.

Srazmerni iznos koji potrošač treba da plati trgovcu obračunava se na osnovu prodajne cene dogovorene ugovorom, koja ne može biti viša od tržišne vrednosti onoga što je bilo isporučeno.

Potrošač ne snosi troškove za:

1) pruženu uslugu ili snabdevanje vodom, gasom ili električnom energijom kada oni nisu ponuđeni na prodaju u ograničenoj ili unapred određenoj količini, ili potpuno ili delimično snabdevanje toplotnom energijom tokom roka za odustanak kada:

(1) trgovac nije dostavio obaveštenje u skladu sa članom 27. stav 1. tač. 4) i 5) ovog zakona; ili

(2) potrošač nije izričito zahtevao da se sa izvršenjem počne u toku roka za odustanak od ugovora u skladu sa članom 30. stav 4. ili članom 31. stav 8. ovog zakona;

2) isporuku digitalnog sadržaja, u potpunosti ili delimično, koji nije dostavljen na trajnom nosaču zapisa kada:

(1) potrošač nije dao prethodnu izričitu saglasnost za početak izvršenja pre isteka roka od 14 dana;

(2) potrošač nije potvrdio da zna da dajući saglasnost gubi pravo na odustanak od ugovora; ili

(3) trgovac nije dostavio potvrdu u skladu sa članom 30. stav 2. ili članom 31. stav 3. ovog zakona.

Osim u slučajevima predviđenim ovim članom, potrošač ne snosi odgovornost kao posledicu ostvarivanja prava na odustanak od ugovora.